Bu Blogda Ara

14 Ekim 2006

Fırt ta ilk "Hariçten Gazelim"


Fırt taki amatörlerin bölümünün adı "Hariçten Gazel Okuyanlar" idi. İşlerimize o gün olan usta bir karikatürcü yada Tekin Aral'ın kendisi bakardı. Tekin abiye işlerinizi göstermek daha kolaydı. O daha ılıman eleştirirdi. Yada bana öyle denk geldi. Espri bulamıyorum lafını kabul etmezdi. Sokakta yürüsen, pazara gitsen espri seni bulur derdi.



17 Ocak 1989 tarihli Fırt'ın 671.nci sayısında yayımlanan bu karikatürle piyasada önemli yerleri olan üç mizah dergisinde işlerim yayımlanmıştı (o sıralar amatör toplantı günü bana uymadığından Çarşaf Dergisine bir türlü gidememiştim.)
Bunlar kötü çizilmiş olsalarda benim ilk işlerim. O kadar mutlu olmuştum ki anlatamam. Ama şimdi bu çizimleri 7 yaşındaki oğlum Metehan çizse onu bile epey eleştiririm sanırım.
Ne yapalım bizdeki çizerlik yeteneği babadan miras değil, alınteri(!)...

Oguzhan Kayan

1 yorum:

cem kaan dedi ki...

Olur mu
ben çok etkilenmiştim bundan
hatta hala çok kullanırım bu espriyi.